۱۷
آذر ۹۸
وظایف مدیرِ ارتباط با مشتریان شامل موارد زیر خواهد بود:
- تدوین سه برنامه ی جذب، حفظ و توسعه روابط با مشتری
- همکاری با تیم توسعه سیستم های اطلاعاتی و تولید نرم افزار سازمان، تا حصول نتیجه و تحویل سیستم
- اخذ تصمیمات مرتبط با مشتری با درنظرگرفتن جایگاه آنها در قیف فروش یا مرحله سفر مشتری
- اعمال شیوه های رفتاری خاص و سفارشی در برابر مشتریان استراتژیک
- طراحی ساختار سازمانی واحد CRM
- ارزیابی عملکرد کارشناسان واحد CRM
- بررسی وضعیت موجود، شناسایی و توسعه کانال های ارتباط با مشتری
- حصول اطمینان از بخش بندی مناسب مشتریان
- ثبت اطلاعات و پیگیری وضعیت رقبا
- مستند سازی و بهبود فرآیند های مرتبط
- تدوین دستورالعمل های اجرایی در حوزه ی ارتباط با مشتریان
- تدوین اهداف سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان
- تحلیل اطلاعات و داده کاوی
- طراحی و عملیاتی کردن سیستم رسیدگی به شکایات مشتریان
- شناسایی وضعیت موجود سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان
- تحلیل نیازهای جدید سازمان و به روز رسانی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری
- برگزاری جلسات و اراِئه گزارش پیشرفت و عملکرد سیستم به مدیران ارشد
- پیشنهاد راهکارهای جدید در حوزه سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتریان
- خلق ایده ها ی غیرمعمول و خاص، به منظور ایجاد راهکارهای متمایز
- ارزیابی رضایت و وفاداری مشتری
۹۸/۰۹/۱۷